اخبار و مقالات

ترکیه زیتون ایرانی را در بازارهای مسکو دامپینگ کرد
تاریخ انتشار : 1395/5/18 ساعت 09:36:28
ترکیه زیتون ایرانی را در بازارهای مسکو دامپینگ کرد













ترکیه زیتون ایرانی را در بازارهای مسکو دامپینگ کرد
تاریخ: 1394/12/25
شماره: 4268
بازدید: 104
قیمت بالای تمام‌ شده زیتون‌های ایرانی در مقایسه با محصولات ترکیه، مصر و تونس باعث شد ایران در بررسی‌های به‌عمل‌آمده نتواند با کشورهای مذکور رقابت داشته باشد.
 
عضو شورای عالی زیتون امروز در گفتگو با خبرگزاری (ایانا) با اعلام این خبر گفت: هرچند محموله‌ هایی به‌منظور بازارسنجی کشور روسیه به این کشور صادر شد، اما برآوردهای اولیه نشان می‌دهد روس‌ ها از زیتون‌های گران‌قیمت ایرانی در مقابل محصولات رقبای کشورمان استقبال نمی‌کنند.

نادر جلالت افزود: هرچند طعم و مزه زیتون ایرانی مورد اقبال روس‌ها قرار گرفته است، اما قیمت بالای تمام‌شده محصولات ایرانی در داخل کشور باعث شده است که محصولات کشورهای رقیب که مهم‌ ترین آنها زیتون‌های ایرانی و ترکی است، محموله‌های صادرشده به این کشور نتوانست با قیمت مناسبی به فروش رود.

وی خاطرنشان کرد: محصولات صادرشده به کشور روسیه به‌نظر می‌رسد در صورتی که با قیمت‌های کشورهای رقیب بتواند رقابت کند، می‌تواند در گود بازار روسیه مانور مناسبی داشته باشد.

ایران از گود رقابت با زیتون‌های ترکی و مصری بیرون افتاد

عضو شورای عالی زیتون تصریح کرد: هرچند افزایش صادراتی پنج‌هزار تن زیتون با حمایت دولت مورد تأکید قرار گرفته است، اما به‌نظر می‌رسد برای توسعه صادرات به این کشور باید از ظرفیت‌های تعرفه‌ای دو کشور حداکثر بهره‌ برداری را به‌عمل آورد.

جلالت تأکید کرد: صادرات به روسیه با دو مشکل اساسی روبه‌ رو است که مشابه مشکلاتی است که برای صادرات زیتون به کشور اروپا وجود دارد. نخستین آنها بسته‌ بندی مناسب و شناسایی سلیقه بازار هدف است که باید توسط بخش خصوصی در دستور کار قرار گیرد.

وی اظهار داشت: همچنین باید کیفیت زیتون ایرانی بتواند با رقبای ترکیه، تونس و مصر به رقابت نزدیک برسد.
منبع خبر: خبرگزاری ایانا